Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2016

ΜΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ..ΤΕΧΝΗ,ΚΙ’ΑΣΤΗΝΕ…



Users Manuals  και … κακές συναναστροφές !!!


Υποσχέθηκα σε προηγούμενα σημειώματα , να περιγράψω λεπτομερέστερα, κάποιες ΙΔΙΑΊΤΕΡΕΣ λειτουργίες και επιμέρους συστήματα που παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο στην συνολική λειτουργία του Dstar..Θα επαναλάβω ότι, εδώ, ΔΕΝ θα τα γράφω …επιστημονικά και με …ατέλειωτες αναλύσεις!!! Απλά πράγματα ,κατανοητά για να εκπληρώσουν και τα γραφόμενα τον σκοπό τους και να υπάρχει και ένα θετικό αποτέλεσμα, βρ’ αδερφέ!!!
 Ο σκοπός είναι να καταλαβαίνουμε ΤΙ και ΠΩΣ είναι αυτό που… χειριζόμαστε τουλάχιστον χοντρικά…
Επίσης είναι ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΛΟ !!! Υπάρχουν και ΠΟΛΛΟΙ συνάδελφοι που ΔΕΝ γνωρίζουν ,τουλάχιστον Αγγλικά και εκεί ΥΠΑΡΧΕΙ ΖΗΤΗΜΑ , κατανόησης των διάφορων ρυθμίσεων ,χειρισμών και στο τέλος-τέλος, των ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ και των ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ των πομποδεκτών που έχουμε στην κατοχή μας… Τα…Users Manuals στις περισσότερες των περιπτώσεων… Ξαναεπιστρέφουν… αδιάβαστα (ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ!!!)  ΕΚΕΊ ΑΠ’ΌΠΟΥ… ΒΓΉΚΑΝΕ !!!...ΓΙΑΤΙ;;..Ξέρετε… ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ… ΓΡΙ !! Από όσα περιγράφονται μέσα …Δυστυχώς…. Ρε δεν πά’ να τα γράφουν σε 24 γλώσσες και διαλέκτους !!! Εμείς … ΕΚΕΙ !!! Πίσω στο… χαρτοκιβώτιο και στην αποθήκη  ΓΡΗΓΟΡΑ !!! Οι πιο… τολμηροί, άντε, στην καλύτερη , να ρίξουμε … μια ματιά στα σχέδια και τις φωτογραφίες, πιθανώς, και μετά…. ΚΕΡΑΙΑ ,ΤΡΟΦΟΔΟΤΙΚΟ, ΚΑΙ…. ΒΟΥΡ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ !!! Έχουν ακούσει τα αυτιά μου…. μετά… Τι το ένα , πώς το άλλο…. Να ρωτάμε , να  μαθαίνουμε…. 


ΑΥΤΟ ΑΠΟ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟ… Ίσα-ίσα… Εφαρμόζουμε την Αρχαία Ελληνική επιταγή της φυλής μας…
 Πρώτα… την πατάμε και …μετά ρωτάμε !!!
Εδώ... το πιο… πετυχημένο motto , στην Ελλάδα ήτανε το… ¨Δεν ήξερες, Δεν ρώταγες;;;¨ … Τι καταλαβαίνετε; Τζάμπα το βγάλανε;;;
Οι κατασκευαστές ,οι εντόπιοι αντιπρόσωποί τους, αλλά ΚΑΙ πολλοί έμποροι του χώρου,  κάνουν… φιλότιμες προσπάθειες ,να έχουν ΚΑΙ Ελληνικές οδηγίες χρήσης… Απλά, ΖΗΤΗΣΤΕ ΤΙΣ όταν παίρνετε το μηχάνημα… Πέραν απ’ αυτό , όμως, ΠΡΕΠΕΙ να τις..ΔΙΑΒΑΣΟΥΜΕ ΚΙ’ΟΛΑΣ… (RTFM λένε οι Αγγλοσάξονες συνάδελφοι !!! Το ΤΙ σημαίνει… Καταλαβαίνετε…)



Και εκεί… αρχίζει το μεγάλο δράμα… Οι πιο πολλές είναι μεταφράσεις που γίνανε στα .. γρήγορα ,για να μην πω τίποτε πιο…. Φορτηγατζήδικο..
Copy-Paste οι πιο πολλές με το…Google Translate… Άντε να καταλάβει ύστερα ο πάσα ένας, ΤΙ  ακριβώς εννοεί ....¨Πιέστε  [>1secF] Πιέστε και γυρίστε κατά την φορά των δεικτών του ρολογιού τον κύριο επιλέκτη περιοχής ¨…. Αντί να το γράψει… Πιέστε το Function για πάνω από 1  δευτερόλεπτο και μετά περιστρέψτε ΔΕΞΙΑ το κουμπί αλλαγής συχνοτήτων… Τόσο …Ελληνικά !!!
 Και ύστερα… αρχίζουν τα .. δράματα !!!....Τηλέφωνα, συναντήσεις με τον … γνωστό του φίλου, που έχει ένα ίδιο κλπ…. Τα ξέρετε δα…
Ευτυχώς που … υπάρχουν και οι ¨παλιοί¨ ραδιοερασιτέχνες και βοηθάνε…. Οι περισσότεροι έχουν μείνει στην εποχή του… Samuel Morse και άντε να ασχολούνται και με κανένα… ψηφιακό (και εννοούν τα BPSK), κανένα RTTY και λοιπές ψηφιακές… διαμορφώσεις (όπως και ΕΓΩ δηλαδή!!...) !!! Πάλι καλά που υπάρχουν και ΚΑΠΟΙΟΙ ΦΙΛΟΤΙΜΟΙ ΓΝΩΣΤΕΣ και δείχνουν τους νεότερους το τι και πώς…. Και οι πιο πολλοί τους … ΕΙΝΑΙ ΝΕΟΙ !!! Αυτά σαν…. προσωπικό παράπονο…. Αλλά και σαν … πρόλογος όλων αυτών που θα ακολουθήσουν..
Και θα ακολουθήσουν ΠΟΛΛΑ !!!
Περιγραφές, σχόλια, προγράμματα για τους πομποδέκτες ακόμα και τρίτων κατασκευαστών και πολλά άλλα, αρκεί να έχω τον χρόνο να σας τα ετοιμάζουμε και εγώ αλλά ΚΑΙ άλλοι συνάδελφοι !!!
ΗΔΗ  είμαι σε διαδικασία … ανεύρεσης  κάποιου ιντερνετικού … χώρου για να αποθηκεύονται εκεί τα άρθρα που ΈΧΩ ΉΔΗ ΓΡΆΨΕΙ και αυτά που ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ για να τα κατεβάζετε και να τα διαβάζετε… ΔΕΝ μπορεί επ’ άπειρον να… φιλοξενούνται σε σελίδες όπως τα blogs …Η αναζήτησή τους μετά από ένα χρονικό διάστημα θα είναι σαν το κυνήγι της αλεπούς !!! Κάτι σαν το 5-9  report… Θα μπαίνετε στον χώρο , θα το κατεβάζεται, και θα το διαβάζετε..
 Για κάθε νέα… συγγραφή θα ενημερώνεστε καταρχάς από το www.digitalmode.gr  καθώς επίσης από το blog μου και από τις αντίστοιχες σελίδες των ομάδων στο Facebook
 Και για αρχή κάντε μια δοκιμή…

Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο…Λογικά πρέπει να δείτε το ίδιο κείμενο που θα πρέπει να ανοίξει μέσα απο το  Google docs
Αν έχετε κάποιο πρόβλημα και δεν το βλέπετε παρακαλώ στείλτε μου μήνυμα ή μέιλ να το δω…

Προς το παρόν…ΑΥΤΑ !
73 de SV2LLJ IOANNIS

Κυριακή 3 Ιανουαρίου 2016

DV ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ICOM 2820 ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ (ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΑ) Μέρος 1ο



Επειδή το μενού του 2820 ,όπως έχω προαναφέρει, σε προηγούμενα σημειώματά μου, είναι από τα πιο… μπερδεμένα, ΘΑ ΥΠΟΘΕΣΟΥΜΕ, ότι ΗΔΗ κατέχετε  τον χειρισμό του,  από την πρόσοψη του πομποδέκτη.. ΕΣΤΩ ,για τις απλές ρυθμίσεις του αναλογικού τμήματός του, για να περιγράψουμε εδώ ΜΟΝΟ τις ΒΑΣΙΚΕΣ ρυθμίσεις DV που είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ για να έχουμε μια ΣΩΣΤΗ λειτουργία σε διαμόρφωση  Dstar…  Για κάθε ρύθμιση, θα σας αναφέρω και τον αριθμό του μενού που μας δείχνει στο αριστερό τετράγωνο πλαίσιο της οθόνης εισόδου του μενού, για να μην μπερδευτείτε με κάποια άλλη θέση και αν χρειάζονται, κάποιες παρατηρήσεις για αυτό …


Εννοώ αυτόν τον αριθμό  01/06  αριστερά κάτω…
Εκτεταμένες ρυθμίσεις θα ακολουθήσουν  σύντομα, καθώς και διάφορα  επιμέρους άρθρα γενικότερων γνώσεων  γύρω από το  Dstar…
Ετοιμαστείτε… Αρχίζουμε…
        Πατάμε το μενού και περιστρέφουμε το μεγάλο κουμπί ( αλλαγής συχνοτήτων) για να επιλέξουμε το  GPS-A  SET MODE ( Θέση 14/14) και το ξαναπατάμε για να μπούμε στο υπομενού..
         Επιλέγουμε το UNPROTO ( Θέση 1/5) , ξαναπατάμε για να μπούμε στην ρύθμισή του και στον πίνακα που εμφανίζεται, ΓΡΑΦΟΥΜΕ ,χρησιμοποιώντας τον επιλογέα,  (API282,DSTAR*)  ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΑΣ ΓΡΑΦΩ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΓΡΑΦΩ  ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΝΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΕ ΠΑΡΑΠΑΝΩ καθόλου ΚΕΝΑ και στο τέλος το αστεράκι…  Κατόπιν, ξαναπατάμε το μεγάλο κουμπί  για να αποθηκευτεί η ρύθμιση  και  ξαναγυρνάμε στο προηγούμενο μενού  GPS-A (Θέση 14/14).
         Περιστρέφουμε το κουμπί και επιλέγουμε  πατώντας , το GPS-A SYMBOL (Θέση 04/05)
        Περιστρέφουμε και πατώντας επιλέγουμε το επιθυμητό σύμβολο (εικονίδιο)  που θα εκπέμπουμε και θα  χαρακτηρίζει την θέση μας στους χάρτες (αυτοκίνητο, φορτηγάκι κλπ…)Μια διευκρίνιση πάνω στα εικονίδια του APRS… Επειδή στα χρόνια που πέρασαν και για τις ανάγκες απεικόνισης των εικονιδίων, έχουν δημιουργηθεί τουλάχιστον ΔΥΟ λίστες (και …αισίως πάμε για την τρίτη !!!) που ονομάζονται  Icon Revisions 1 και 2.Μπορεί στην λίστα του 2820 να ΜΗΝ βρείτε αυτή που ταιριάζει στην περίπτωσή σας… Όμως ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΤΕ ΕΣΕΙΣ ΤΟ  ΕΙΚΟΝΙΔΙΟ ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΝΟΥ ΤΟΥ 2820,(ΜΕΝΟΥ 13 ,GPS SYMBOL, OTHER) αρκεί να υπάρχει ανάλογο στην λίστα της  APRS  ICON REVISION 2  η οποία ισχύει ,μέχρι νεωτέρας, Οδηγίες για την διαμόρφωσή τους θα δημοσιεύσω λίγο αργότερα… Προς το παρόν μπορείτε να επιλέξετε κάποιο από τα υπάρχοντα που είναι πλησιέστερο στην περίπτωσή σας..
        Πατάμε το  BACK (πίσω) και επιστρέφουμε στο Μενού… Περιστρέφουμε για να επιλέξουμε το μενού  DV GPS (θέση 11/14)
        Περιστρέφοντας το κουμπί, πατάμε και επιλέγουμε  το GPS TX (θέση 04/05) εκεί πατάμε και επιλέγουμε το GPS-A.
        Ξαναπεριστρέφουμε και επιλέγουμε πατώντας το  GPS  Sentence (θέση 01/05).Στις επιλογές που εμφανίζονται τσεκάρουμε  το  GGA…Εδώ μπορούμε να επιλέξουμε έως και 4 sentences αλλά ΑΥΤΗ (GGA) EINAI ΚΥΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΑΣ… Οι άλλες τρείς που θα μπορούσαμε να επιλέξουμε είναι οι : GLL , GSA , GSV .. Μπορούμε να επιλέξουμε ΚΑΙ ΤΙΣ 4  ταυτόχρονα αλλά αυτό θα έχει επίπτωση στον ΧΡΟΝΟ εκπομπής του  beacon  μας καθώς επίσης ΚΑΙ στο ΠΟΙΟ είδος εκπομπής δεδομένων επιλέγουμε.. Αυτά που αναφέρω τα επιλέγουμε για εκπομπή σε GPS-A..
        Κατόπιν ρυθμίζουμε το GPS Auto (θέση 05/05)… ON ή OFF.. Αν επιλέξουμε το ΟΝ τότε πάμε πιο μέσα στο μενού και επιλέγουμε ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ εκπομπής του beacon  μας… Καλά είναι να ΜΗΝ είναι λιγότερο από τα 10 λεπτά… ΟΜΩΣ…
 Από την μέχρι τώρα εμπειρία μου στο  Dstar στον ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΧΩΡΟ έχω επιλέξει να χρησιμοποιώ ΚΑΙ την ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΕΚΠΟΜΠΗ ΤΟΥ BEACON ΜΟΥ κατά την οδήγηση, απλά, διότι ΔΕΝ έχουμε ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΟ  TRAFFIC στην χώρα μας και ΔΕΝ δημιουργείται ιδιαίτερο πρόβλημα …Εάν σε κάποιο χρονικό σημείο γίνουν παράπονα πάνω σ’ αυτό ,τότε μπορείτε να την ρυθμίσετε στην θέση  PTT και να εκπέμπετε το  beacon σας όταν κάνετε εκπομπή και όχι ανά  τακτά χρονικά διαστήματα…
Όλα αυτά για να «περνάνε» στο σύστημα πρέπει να έχουμε επιλέξει και στην θέση RPT2 ΤΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ  την λειτουργία  G (Gateway)  ¨Όπως έχω γράψει προηγούμενα…
Ας συνοψίσουμε λοιπόν τα μέχρι τώρα δεδομένα…
        Πρώτα απ’ όλα κάνουμε αίτημα εγγραφής (Registration) στον διαχειριστή (Administrator) του  GATEWAY (ή επαναλήπτη) της  αρεσκείας μας.. ΕΝΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ  σε έναν  ΑΡΚΕΙ ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ…ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΕ ΑΛΛΟ  ΣΥΣΤΗΜΑ… Εάν ,για κάποιο λόγο το έχετε ΗΔΗ κάνει ,το πιο πιθανό είναι να δημιουργηθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα προβλήματα, ακόμη και στην εκπομπή σας… (Έχουμε παρατηρήσει ΚΑΙ τέτοια που προήλθαν από …λάθος καταχώρηση ή ακόμα και από… ελλειπή καταχώρηση)
        Προγραμματίζοντας τον πομποδέκτη μας  ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ ότι στο MYCALLSIGN ,το διακριτικό μας, το γράφουμε  ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΓΡΑΨΑΜΕ ΚΑΙ ΣΤΟ  REGISTRATION (π.χ  SV2LLJ  ή SV1EJJ D ή SV1EDZ 9 )…Για την διαδικασία του αιτήματος εγγραφής στο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ TOY Dstar και για τις ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΕΠΙΒΑΛΛΟΜΕΝΕΣ ΣΩΣΤΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΕΙΣ  θα αναφερθούμε ΛΕΠΤΟΜΕΡΩΣ σε άλλο σημείωμα… Όσοι ,όμως, θέλετε να… φρεσκάρετε τις γνώσεις σας πάνω σ’ αυτά, δείτε τις  γενικές οδηγίες στο  wwwHYPERLINK "http://www.digitalmode.gr/".HYPERLINK "http://www.digitalmode.gr/"digitalmodeHYPERLINK "http://www.digitalmode.gr/".HYPERLINK "http://www.digitalmode.gr/"gr στην ενότητα για τα  Dstar… Θα… συγγράψω και..νεότερες  με τις νέες εξελίξεις και τις νεότερες εντολές του Dplus οσονούπω..
        Ας έχουμε υπ’ όψιν μας ότι οι αριθμοί των μενού που παρουσιάζονται στην οθόνη του πομποδέκτη μας , ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΑΦΕΡΟΥΝ  από αυτές που βλέπετε εδώ ή αυτές που ίσως διαβάζετε στις Οδηγίες Χρήσης του 2820..Αυτό οφείλεται στις ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ του πομποδέκτη που έχετε (Αμερικάνικη, Ευρωπαϊκή κλπ)  και ποιάς έκδοσης του προγράμματος έχει  εγκατεστημένη ο πομποδέκτης… Όμως η ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΙΔΕΑ (μενου,υπομενού,υπουπομενου)παραμένει η ΙΔΙΑ… Εν πάση περιπτώσει εάν δείτε ότι αυτό που αναφέρω σαν μενού 14/14 για παράδειγμα  στον πομποδέκτη σας βγαίνει κάτι… άλλο , τότε ψάξτε λίγο μπρός-πίσω στο κεντρικό μενού και θα το βρείτε !!! Είπαμε …Οι διαφορές που υπάρχουν είναι από το διαφορετικό Software Version  του συγκεκριμένου πομποδέκτη ( το οποίο παρεμπιπτόντως, είναι «υπεύθυνο» και για… άλλες ..διαφοροποιήσεις στην λειτουργία του)…
        Θα δώσουμε ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ προσοχή στις ρυθμίσεις του GPS  στο αμέσως  επόμενο σημείωμα  λόγω της ιδιαιτερότητάς του και των πολλών διάφορων ρυθμίσεων που απαιτούνται για την σωστή λειτουργία του
Προς το παρόν… αυτά τα ολίγα….
ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΛΛΑ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΑΛΥΣΟΥΜΕ ΑΚΟΜΗ…
Παρακολουθώντας τις ανακοινώσεις στο wwwHYPERLINK "http://www.digitalmode.gr/".HYPERLINK "http://www.digitalmode.gr/"digitalmodeHYPERLINK "http://www.digitalmode.gr/".HYPERLINK "http://www.digitalmode.gr/"gr   και στην ομάδα μας στο facebook  θα ενημερώνεστε για τα…. φρέσκα κουλούρια !!!!
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ
73 DE SV2LLJ  IOANNIS 

Σάββατο 2 Ιανουαρίου 2016

ΕΥΤΥΧΕΣ ΤΟ ΝΕΟΝ ΕΤΟΣ !!!

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ  !!!


Λιγο....καθυστερημένα ,βέβαια,αλλά...ελπίζω να μου το συγχωρήσετε....
Εξ' άλλου,τόσες και τόσες ευχές ακούσατε αυτές τις μέρες....
Ακούστε και μία...μεταχρονολογημένη !!!!
Σας  εύχομαι ,λοιπόν, Υγεία νά'χετε εσείς και οι δικοί σας και να εκπληρωθούν ΟΛΑ σας τα όνειρα...
Όσο...περίεργα και δύσκολα κι άν είναι...
Εγώ το μόνο που μπορώ να σας υποσχεθώ είναι, οτι θα συνεχίσω (όπως μου το ζήτησαν πολλοί συνάδελφοι) να δημοσιεύω εδώ αλλά ΚΑΙ στο  www.digitalmode.gr  τα σχετικά σημειώματα περί του Dstar (και όχι μόνο..)....
Τώρα...ΜΙΑ ...περιέργεια έχω περί αυτών....
ΔΕΝ μου έχει στείλει κανείς ,τίποτε...ερωτήματα και αυτό είναι ανησυχητικό (!!) κατα μία έννοια...
Ή που θα τα...λέω ΤΟΣΟ ΚΑΛΑ που ΔΕΝ χρειάζονται ...περαιτέρω διευκρινήσεις Ή δέν σας δίνω να καταλάβετε ΤΙΠΟΤΕ !!!
Ελπίζω να είναι το...πρώτο !!!
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ !!!
73 de SV2LLJ
ΓΙΑΝΝΗΣ

Σάββατο 26 Δεκεμβρίου 2015

Dstar Wars 4 !!!!! ΤΡΕΜΕ GEORGE LUCAS !!!!




APRS-DPRS H (4η !!) ΣΥΝΕΧΕΙΑ !!!



APRS DPRS 4 !!!  ΕΠΕΤΕΙΑΚΟ ΑΡΘΡΟ ΣΗΜΕΡΑ !!!
 (Το ..φάγαμε το STARWARS !!! Τους ρίξαμε επεισόδιο !!!)
 
ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ και ΣΩΣΤΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ  ΓΙΑ ... ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ   !!!        (άντε σιγά-σιγά… να αρχίζουμε …)

Όπως προείπαμε θα προτείνω τις ΒΑΣΙΚΕΣ ρυθμίσεις που πρέπει να έχουμε στις συσκευές μας για να ¨περνάμε¨ σωστά στους επαναλήπτες…
Έχοντας στο νου μας τους βασικούς διαχωρισμούς που προανέφερα δηλαδή
  GPS = DV-G = NMEA
 GPS-A = DV-A = DPRS
Νομίζω ότι μπορούμε να καταλάβουμε πιο εύκολα τις παραπέρα ρυθμίσεις…
Ας αρχίσουμε με ένα  παλιότερο αλλά  πολύ δημοφιλές mobile μοντέλο της  Icom  το IC-E2820  το οποίο έχει ΗΔΗ αποσυρθεί από την παραγωγή και αντικαστασταθή από το νεώτερο ID-5100…
Κατά την ταπεινή μου άποψη, ΑΥΤΟ έβαλε την  εταιρία στο παιχνίδι των πωλήσεων και την άνοδο του Dstar παγκοσμίως, παρ’ όλα τα εγγενή του προβλήματα και θα δικαιολογήσω παρακάτω το γιατί…

Στα υπέρ του, θα του πιστώσω το ότι ήταν  κατά πρώτον με μία απο τις μεγαλύτερες οθόνες της αγοράς ΚΑΙ με την δυνατότητα της αποσπώμενης  ή μάλλον καλύτερα με ΜΟΝΙΜΑ ΑΠΟΣΠΩΜΕΝΗ πρόσοψη,εκτός και ΑΝ ΘΕΛΑΜΕ να το εγκαταστήσουμε όπως στην κάτω φωτογραφία, το ΠΡΩΤΟ μοντέλο ΔΙΠΛΗΣ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗΣ ή όπως συνηθίζουμε  να λέμε,Full Dual Band,κατά την εταιρία ¨ταυτόχρονης λήψης V/V,U/U  το οποίο, με την πανεύκολη προσθήκη  της πλακέτας UT-123 (βέβαια με κάποιο …επιπλέον κόστος!!) γινότανε από απλό FM ,Dstar !!! Επίσης η πλακέτα αυτή, είχε ενσωματωμένο και ΤΟΝ ΔΕΚΤΗ GPS,οπότε είχε ΚΑΙ την δυνατότητα αποστολής των δεδομένων της θέσης μας ,για στην απεικόνισή μας στους χάρτες… Έχετε υπ’ όψιν σας ότι το… ποντικάκι του  GPS του  είναι ΜΟΝΟ Η ΚΕΡΑΊΑ ΤΟΥ!!Ο  δέκτης GPS είναι ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΕΤΑ που προανέφερα !!! ΔΕΝ είναι σαν τα απλά GPS  Της αγοράς !!! Παρ’ όλα αυτά αν θέλουμε, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε  ΚΑΙ ΤΕΤΟΙΑ GPS,συνδέοντάς τα στην υποδοχή data  του 2820 με ειδική καλωδίωση!!! Σ’ αυτήν την υποδοχή ,επίσης, μπορούμε  (με το απλό RS232 to 2,5mm pin,βύσμα που την κατασκευή του έχω ΗΔΗ δημοσιεύσει ΚΑΙ στο www.digitalmode.gr) να συνδέσουμε τον πομποδέκτη με τον υπολογιστή μας και να τον προγραμματίσουμε μέσω του προγράμματος της Icom ( CS 2820) ή κάποιο άλλο παρόμοιο από τρίτους κατασκευαστές..(..και αυτό με …κάποιο επιπλέον κόστος !!)Είναι ,επίσης ΚΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ ΠΟΜΠΟΔΕΚΤΗΣ που μπορεί να προγραμματιστεί από ΔΥΟ  ΥΠΟΔΟΧΕΣ !!! Η βασική  είναι  η data περί της οποίας ο λόγος αλλά ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΣ  ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΔΟΧΗ ΤΟΥ ΜΕΓΑΦΩΝΟΥ 1 (speaker 1) στην… πίσω μεριά !!! Αυτή του η ιδιαιτερότητα είναι… παρελκόμενο της …προηγούμενης ζωής ( !!!) ορισμένων διατάξεων της… μητρικής πλακέτας του πομποδέκτη σε άλλα αναλογικά μοντέλα της εταιρίας  (2725 κλπ…) … Δεν πρέπει να διαφύγει της προσοχής μας ότι η υποδοχή data επίσης χρησιμοποιείται  ΚΑΙ για χρήση με προγράμματα σαν το Drats ,Dchat  κλπ… Για το τέλος άφησα το… πρωτόγνωρο για τα τότε,ραδιοερασιτεχνικά πράματα, την ΔΙΑΦΟΡΙΚΗ ΛΗΨΗ !!! Πράγματι ήταν ένα χαρακτηριστικό πού ΔΕΝ το διέθετε ΚΑΜΜΙΑ άλλη εταιρία του χώρου… Είχε ΔΥΟ  βύσματα για δύο (φυσικά…) κεραίες V/U και το οποίο (αν το ενεργοποιούσαμε από το μενού) μας έδινε στον δέκτη μας  την καλύτερη λήψη από τις δύο κεραίες συγκρίνοντας (αυτόματα) την ποιότητα του σήματος ΚΑΙ από τις δύο κεραίες… ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ έξυπνος τρόπος για καλύτερη λήψη ,αν σκεφτούμε τα προβλήματα λήψης, ειδικά στούς κινητούς  σταθμούς !!! Αυτά στα συν…
Στα κατά του θα κατατάξω πρώτα απ’ όλα την …τιμή του στην χώρα μας, που καθιστούσε την αγορά του… απαγορευτική σε ΜΕΓΑΛΗ μερίδα ραδιοερασιτεχνών, πλήττοντας ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ την …υπόθεση Dstar Ελλάδα !!
Δεύτερο αρνητικό του θα θεωρήσω την ΠΟΛΥ ΚΑΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΤΟΥ ΜΕΝΟΥ…. Που μας έκανε… την ζωή δύσκολη ειδικά όσους… απεχθάνονταν την επιλογή σταθμών από τις… μνήμες και όχι με VFO !!! Όμως, ΑΥΤΟ το αρνητικό χαρακτηριστικό είχε και την… καλή του προέκταση !!! Μας .. ανάγκασε να μάθουμε το πρόγραμμα διαχείρισής του, μέσω υπολογιστή, ΚΑΛΥΤΕΡΑ από το να το δουλεύουμε σε VFO !!! (ΠΑΡ’ ΌΛΑ ΑΥΤΆ ΕΓΏ ΠΡΟΣΩΠΙΚΆ ΑΚΌΜΑ ΣΕ VFO ΤΑ ΔΟΥΛΕΥΩ !!!)…
Σαν τρίτο θα αναφέρω το ότι για ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΧΡΕΙΑΖΌΤΑΝΕ, έπρεπε να το πληρώσουμε extra… Ακόμη και για το πρόγραμμα (CS 2820) διαχείρισης που άλλοι κατασκευαστές το δίνανε ΔΩΡΕΑΝ !!! (Στα κατοπινά μοντέλα ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟ το πρόγραμμα διαχείρησής τους, η Icom, το δίνει ,πλέον, ΔΩΡΕΑΝ ) Και πολλά ακόμη που δεν είναι του παρόντος ,ίσως…
Προσωπικές , είναι , οι εκτιμήσεις και αν θέλετε τις δέχεστε, φυσικά… ΑΛΛΑ, ας πάμε στο …. Παρασύνθημα που είναι και το κύριο ζητούμενο στο άρθρο…
Θα ξεκινήσω την ..περιγραφή με… υποθέσεις που είναι απαραίτητες για να καταλάβουμε καλύτερα τα παρακάτω παραδείγματα και το ΓΙΑΤΙ πρέπει να κάνουμε τις ρυθμίσεις μ’ αυτό τον τρόπο…
Όπως ,ίσως, ξέρετε, σ’ αυτήν την ζωή, τα πράματα ΔΕΝ είναι… αγγελικά πλασμένα  και το ΙΔΙΟ ακριβώς , σας βεβαιώ, ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Dstar !!! Και μ’ αυτό εννοώ ότι… όσοι πρόκειται να ασχοληθείτε με το mode, θα δείτε ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ που θα σας… ξενίσουν ,αρχικά αλλά με την πάροδο του χρόνου θα τις… καταλάβετε,θα τις...συνηθίσετε και ΔΕΝ θα σας φαίνονται περίεργα τα πράματα…
ΛΙΓΗ...ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΕΝ (ξανα)ΒΛΑΠΤΕΙ....
Ας αρχίσουμε από την ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗ ΔΙΑΤΑΞΗ και τα πρωτόκολλα που «διαφεντεύουν» την “Υπόθεση Dstar” παγκοσμίως…
Κατά τον αρχικό σχεδιασμό του MODE  απο την Ένωση Ιαπώνων Ραδιοερασιτεχνών που το σχεδίασε και δημιούργησε και ,ας πούμε, τις «απαιτήσεις» της Icom που ήταν η ΜΟΝΗ ΑΡΩΓΟΣ  εταιρία κατά τον σχεδιασμό του και εφοδίασε τους τεχνικούς με τον απαραίτητο εξοπλισμό,λοιπόν, το ΚΑΘΕ «σύστημα» αποτελείται από τον ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΤΗ ΣΤΑΘΜΟ(φορητό ή κινητό) , τον ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΗ  (GATEWAY),και τον ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΤΗ ΔΙΚΤΥΟΥ (REFLECTOR)
Εδώ να… ανοίξω μία παρένθεση για να… επεξηγήσω κάποια περί του προαναφερομένου…
Γενικότερα θα αναφέρω εδώ ότι σαν… ανήσυχα πνεύματα που είμαστε οι… ραδιοερασιτέχνες το ΜΟΝΟ που κρατήσαμε από αυτή την …διάταξη ,ας πούμε, είναι  το … πρώτο κομμάτι της !!  Δηλαδή τους… πομποδέκτες (που κατασκευάζει η Icom κατά ΚΥΡΙΟ λόγο  αλλά ΚΑΙ κάποιοι άλλοι κατασκευαστές)…
Κατά τα άλλα… τα έχουμε κάνει… ΝΑ-ΜΗΝ-ΠΩ-ΤΙ !!!!
Έχουν δημιουργηθεί ΤΟΣΑ διαφορετικά συστήματα δρομολόγησης που τον τελευταίο καιρό οι ΙΔΙΟΙ οι δημιουργοί τους, προσπαθούν να δημιουργήσουν …συστήματα- γέφυρες, διασύνδεσής των !!!! ΤΙ ΝΑ ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ !!!
Ας πούμε για παράδειγμα ότι στην χώρα μας λειτουργούν, χοντρικά ΔΥΟ διαφορετικά συστήματα…
Το ένα που ακολουθεί το «πρότυπο» της  Icom το οποίο στήν Ελλάδα διαχειριζόμαστε εμείς ( το ,όπως το ονομάζουμε, Δίκτυο Συνεργαζόμενων επαναληπτών Dstar )και το δεύτερο το διαχειρίζεται η ΕΕΡ το οποίο σαν Δρομολογητή δικτύου δημιούργησε έναν από τους  X-Reflectors  παγκοσμίως….
Υπάρχουν και ακόμα αρκετά συστήματα τα οποία ΔΕΝ θα εξετάσουμε..Γενικά ,όμως , να πούμε ότι, υπάρχουν ΑΡΚΕΤΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ μεταξύ τους, τόσες που ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΣΥΜΒΑΤΑ ΜΕΤΑΞΥ τους ΑΝ… Γίνει ΜΙΑ και μόνο… στραβή !!!! ΜΙΑ … ΛΑΘΟΣ …ΕΝΤΟΛΉ ΚΑΙ….ΠΑΠΑΛΑ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ !!!
Το ότι ΤΑ ΠΑΝΤΑ που συμβαίνουν σε ένα δίκτυο Dstar  είναι ΑΠΟΡΡΟΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΘΕΣΕΩΝ ΤΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΩΝ ΤΟΥ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, είναι το δεύτερο που πρέπει να έχουμε κατά νου…
ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡΕΝΘΕΣΗΣ….
Άρα, λοιπόν, θα υποθέσουμε ότι «μπροστά» μας θα έχουμε ένα "κλασσικό" δίκτυο Dstar με…REFLECTOR ,για να το … διαχειριστούμε και ανάλογες θα είναι και οι περιγραφές που θα δώσουμε εδώ…Σε κάποια άλλη ευκαιρία πιθανά να εξετάσουμε και τις άλλες περιπτώσεις ,αλλα, ας μείνουμε πρός το παρόν στα ...βασικά !!! (Stick with the Basics !!!)
Αυτά προς το παρόν…. 
Επειδή ,όμως, η καλή μέρα απ' το πρωί φαίνεται,πρέπει να σας  αναφέρω κάποια ενδιαφέροντα σημεία που αφορούν την βασική εγκατάσταση  ενός mobile πομποδέκτη σε αυτοκίνητο εστιάζοντας πιο πολύ στην ΘΕΣΗ του GPS…Αν και… ΟΛΑ τα περιγράφουν στα users manuals….
Εγώ ,πάλι, θα υποθέσω πως ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΣΑΤΕ ΤΟ USERS MANUAL ( ώς ...συνήθως γίνεται...) του πομποδέκτη και θα σας τα πω ένα-ένα, όσα αφορούν την σωστή ,κατά τεκμήριο, τοποθέτηση του GPS  ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ θα προχωρήσουμε στις ρυθμίσεις  DV του  2820…
 ΠΡΏΤΑ ΑΠ’ ΟΛΑ…
Για να μπορέσουμε να κάνουμε ρυθμίσεις  DV στο 2820 πρέπει ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ  να υπάρχει εγκατεστημένη η πλακέτα UT-123, Είτε πρόκειται να προγραμματίσουμε τον πομποδέκτη ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΑ είτε ΜE ΤΟ CS 2820 ΜΕΣΩ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ…. Άρα από εδώ και μετά υποθέτουμε ότι η πλακέτα  ΚΑΙ ΤΟ… ΠΟΝΤΙΚΑΚΙ GPS ,ΕΙΝΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΜΕΝA ΚΑΙ ΣΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ… ΑΚΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ  ας υποθέσουμε ότι έχουμε εγκαταστήσει ΣΩΣΤΑ το 2820 σε ένα ΙΧ αυτοκίνητο και κάνουμε τις ρυθμίσεις ΕΞΩ από το… γκαράζ, στον απλετο… κήπο του …εξοχικού μας !!!
( Κοίτα να δεις …γούστα !!!ΑΛΛΑ,ΓΙΑ ΟΛΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ …ΑΙΤΙΑ !!!)
Η κεραία του GPS  όπως το έχουμε προαναφέρει , για να μπορεί να λάβει, όσο το δυνατό περισσότερους δορυφόρους, και κατά επέκταση να μας δίνει ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΗΣ ΜΑΣ, 
ΠΡΕΠΕΙ :
  1. Να « βλέπει» ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ περισσότερο… ΟΥΡΑΝΟ… Είτε την τοποθετήσουμε εξωτερικά του οχήματος, είτε εσωτερικά (Οι φωτογραφίες που ακολουθούν είναι ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ και τραβήχτηκαν με "απλό" GPS για να δείτε την εκάστοτε πρόταση τοποθέτησης...θα δείτε τις ενδεικτικές θέσεις παρακάτω)
  2.  Να ΜΗΝ είναι τοποθετημένη ΔΙΠΛΑ Ή ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ στην κεραία ΕΚΠΟΜΠΗΣ (Ή τις .. κεραίες του οχήματος !!) γιατί υπάρχουν περιπτώσεις ΠΑΡΕΜΒΟΛΩΝ από την εκπομπή μας στον δέκτη  GPS !!!
    ΟΛΑ-ΜΑ-ΟΛΑ ΤΑ GPS ΓΕΝΙΚΑ ΔΕΝ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΣΩΣΤΑ ΟΤΑΝ : 
      
    1.   Βρισκόμαστε ΚΑΤΩ από γέφυρες.
    2. Είμαστε ΜΕΣΑ σε τούνελ ,γκαράζ και γενικά μέσα σε ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΚΛΕΙΣΤΟ ή ΥΠΟΓΕΙΟ ΧΩΡΟ (σπίτι ή στο shack). 
    3.  Βρισκόμαστε ΑΝΑΜΕΣΑ σε ΠΥΚΝΑ κατοικημένη περιοχή. Ανάμεσα σε ψηλές πολυκατοικίες για παράδειγμα…
Και ΟΛΑ ΑΥΤΑ διότι, ΔΕΝ ΒΛΕΠΕΙ,ΙΣΩΣ, ΑΡΚΕΤΟ ΟΥΡΑΝΟ….
ΕΝΑ ΚΑΚΟ που έχει η συγκεκριμένη κεραία GPS, είναι ότι ΔΕΝ είναι και η ΠΙΟ ΕΥΑΙΣΘΗΤΗ στην κατηγορία της και πρέπει με την τοποθέτηση να την « βοηθήσουμε» για να έχει όσο το δυνατό καλύτερη λήψη  και το κυριότερο «ΜΠΑΖΕΙ» ΥΓΡΑΣΙΑ !!! ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΒΡΟΧΗ !!!! Έχετέ’το αυτό, στα υπ’ όψιν..
Βοηθούντος και του … καλωδίου της που είναι κοντά στα 5 (!!!) μέτρα, και του  μαγνήτη, που έχει στην βάση της,  η ΚΑΛΥΤΕΡΗ θέση για αυτήν είναι στον ουρανό του αυτοκινήτου, φυσικά, εκτός κι αν έχετε… κάμπριο !!!

 Όμως οι περισσότεροι από εμάς, συνεπικουρούμενοι και από τις …αδυναμίες της και το πόσο … εύκολα μπορεί να … κλαπεί, προτιμούμε να την έχουμε … ΜΕΣΑ στο αυτοκίνητο….. Και εκεί αρχίζουν τα… προβλήματα της ΚΑΚΗΣ λήψης !!!



Τα ΜΟΝΑ σημεία που μπορούμε να την έχουμε ΜΕΣΑ στο αμάξι μας είναι στο εμπρός και το πίσω παρμπρίζ… ΝΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΥ ΑΚΡΙΒΩΣ !!!
Στο μπροστά έχουμε το εμπόδιο της …κατασκευής των παρμπρίζ που είναι η….LAMINATED (διπλή, σαν σάντουιτς) κατασκευή για την ασφάλειά μας και στο πίσω η ενσωματωμένη αντίσταση για το ξεθάμπωμα τον χειμώνα… ΚΑΙ οι δύο περιπτώσεις επιδρούν ΑΡΝΗΤΙΚΑ στην λήψη ΑΛΛΑ το πρόβλημα ξεπερνιέται με τον …. Συμβιβασμό !!!Αναγκαστικά ΔΕΝ έχουμε άλλες επιλογές… Δυστυχώς….


Πειραματιζόμενοι θα βρείτε και αυτήν την θέση που σας «βολεύει» καλύτερα για να έχετε Και την …πίτα αφάγωτη ΚΑΙ τον σκύλο χορτάτο (που λέει και η παροιμία)..
Για παράδειγμα, αν εγκαταστήσετε τον πομποδέκτη στο πορτμπαγκάζ του αυτοκινήτου, τότε μπορείτε να έχετε το GPS  στην ΚΑΤΩ μεριά του πίσω παρμπρίζ γιατί εκεί ,συνήθως, ΔΕΝ έχουν ταινιοαντίσταση και έτσι ΔΕΝ εμποδίζεται η λήψη του.


 Εναλλακτικά μπορείτε π.χ. να το έχετε στο πορτμπαγκάζ, ανοίγοντάς ‘ το ,να το κολλάει ο μαγνήτης πάνω του στο πίσω μέρος ,προς το παρμπρίζ και όταν το βγάζετε (για να μην σας το κλέψουν!!!) να το κολλάτε μαγνητικά ,επίσης, στην μέσα μεριά του πορτμπαγκάζ !!! 


Για το μπροστά μέρος , καλύτερα να το βάλετε όπου σας βολέψει καλύτερα ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΜΠΡΙΖ εκεί που ενώνεται με το ταμπλώ του αυτοκινήτου, για να μπορεί να βλέπει περισσότερο ουρανό…
ΠΡΟΣ ΣΤΙΓΜΗΝ ….ΑΥΤΑ ΤΑ…ΛΙΓΑ ΚΑΙ…ΕΠΟΝΤΑΙ ΟΙ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ DV  TOY 2820  !!!!
ΕΛΠΙΖΩ ΠΡΙΝ ΤΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ !!!
ΧΡΟΝΙΑ ΣΑΣ ΠΟΛΛΑ ,ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ
 73 de SV6/SV2LLJ/p