Πιο καλό τίτλο δεν θα μπορούσα να βάλω σ’αυτήν την ανάρτηση!!!! Οι λόγοι είναι πιθανά προφανείς, κατ’ αρχάς, αλλά η αιτία είναι ΜΟΝΟ ΜΙΑ !!!!
ΚΟΥΡΑΣΤΗΚΑ ΝΑ ΤΑΛΑΙΠΩΡΟΥΜΑΙ !!!!
Άς εξηγηθώ όμως (για να μην παρεξηγηθώ!!)
Είναι γνωστό στους περισσότερους που με γνωρίζουν σαν ραδιοερασιτέχνη ,ότι, ασχολούμαι (σχεδόν αποκλειστικά) με τις ψηφιακές διαμορφώσεις κάθε είδους σχεδόν..
Από την μπάντα των βραχέων έως και τα UHF(μέχρι στιγμής!!) στις επαφές μου κυριαρχούν οι ψηφιακές διαμορφώσεις ..
Από τις PSK31,PSK63,RTTY,SSTV,ATV,QPSK,OLIVIA,HELLSCHREIBER και άλλες που ξεχνάω τώρα [την ανάρτηση την γράφω πάνω στο πλοίο Λευκά Όρη της ΑΝΕΚ επιστρέφοντας από ταξίδι στο εξωτερικό (ως συνήθως!!)] Αυτά όταν είμαι στην Νάουσα στο σπίτι και έχω την δυνατότητα (και τον χρόνο) .Και για αποδείξω αυτό που σας γράφω σας παραπέμπω στο on-line logbook μου( πατήστε πάνω δεξιά στην αρχική σελίδα του blog ) και θα καταλάβετε το γιατί! (και είναι και ανενημέρωτο!!!) Σε όλες τις επαφές μου στα βραχέα ελάχιστες μόνο SSB με φωνή !!! Μετρημένες στα δάκτυλα του ενός χεριού!!! Για αυτή μου την δραστηριότητα θα ξαναφερθώ μελλοντικά.
Από την αρχή της ραδιοερασιτεχνικής μου δραστηριότητας με συνεπήρε ιδιαίτερα το APRS .Ίσως λόγω του ιδιαίτερου χαρακτηριστικού του εντοπισμού του στίγματος του σταθμού και η ανάγκη την οικογένειας να με παρακολουθεί στα ταξίδια μου. Ίσως… Δεν ξέρω…. Η αλήθεια είναι ,όμως ,ότι με απορρόφησε. Διάβασα πολύ (και ακόμα διαβάζω) κύρια στο internet αλλά και σε άλλα βιβλία που βρίσκω (βλέπε εκδόσεις της Ε.Ε.Ρ και της ARRL) κατά καιρούς. Προσπαθώ να ενημερώνομαι για τις εξελίξεις όσο το δυνατόν. Και είδα το φώς!!! Αμ δε!!! Το APRS που γνωρίζουμε δεν έχει μόνο αυτή την εφαρμογή!!!! (Αυτή είναι η πιο «πιασάρικη»). Πάρα πολλές εφαρμογές βασίζονται πάνω στην μετάδοση με το πρωτόκολλο ΑΧ25..Μετάδοση μετεωρολογικών μετρήσεων, τηλεμετρίες διαφόρων τύπων, πρόσβαση σε databases,Μικρά μηνύματα(SMS),Προώθηση και λήψη e-mail και άλλα που ίσως μου διαφεύγουν αυτή τη στιγμή. Ένας ολόκληρος κόσμος !!!
Όμως ,για να μη θεωρηθεί ότι είμαι «ξερόλας», αυτόφωτος, εγωιστής και αγνώμων ,εδώ, θέλω να πω ,ένα μεγάλο ευχαριστώ στους φίλους που με βοήθησαν στα πρώτα μου βήματα στο χώρο αυτό και με την βοήθειά τους ξεκίνησε το δικό μου ταξίδι. Ένα μεγάλο ευχαριστώ λοιπόν στους SV2CTV Σάκη , τον Παναγιώτη SV2CUD (κατά ένα μέρος) και τον Γιώργο SV2JJE .Επίσης τον Βασίλη SV7GBF για τις επίκαιρες παρατηρήσεις του πάνω στο στήσιμο του πρώτου μου WX STATION στο σπίτι στη Νάουσα.. Μετά πήρα το «κολλάει»…. (Άλλο κεφάλαιο και αυτό…)
Ξεκίνησα έτσι, μ’ αυτή την περιγραφή για να πάρετε μια ιδέα περί του πώς ξεκίνησα να ασχολούμαι μ’ αυτό το mode ιδιαίτερα. Υπήρχε ,βέβαια, από παλιότερες ενασχολήσεις η γνώση περί των υπολογιστών σε «αποδεκτό» στάδιο (παλιότερα για τους Sinclair «γράφαμε» προγράμματα σε Sinclair basic!!οι παλιότεροι καταλαβαίνουν γιατί πράμα λέω!!) και έτσι μπήκα και στις εφαρμογές του APRS με υπολογιστές ευκολότερα. Ξεκίνησα με το WinAPRS αλλά πολύ γρήγορα μεταπήδησα στο Uiview32,όπου και «έκανα το διδακτορικό μου!!» και ακόμα ασχολούμαι μ’ αυτό αν και τώρα τελευταία αποφάσισα να ασχοληθώ με τις δυνατότητες ενός προγράμματος από «δικά μας χέρια», του AGW TRACKER.Τεράστιο κεφάλαιο για τον Ελληνικό ραδιοερασιτεχνισμό ο αγαπητός Γιώργος SV2AGW τον οποίο θερμά συγχαίρω και ευχαριστώ ιδιαίτερα για την παραχώρηση του προγράμματός του.
Κατά τα άλλα, στις mobile εφαρμογές, μετά από διάφορους πειραματισμούς με κάτι TRACKER και άλλα τινά πειράματα, κατέληξα, όπως και κάποιες χιλιάδες άλλων συναδέλφων παγκοσμίως, στο TM-D700 της Kenwood.Νέο μοντέλο τότε.. Υπέροχο μηχάνημα με πανεύκολη σειριακή σύνδεση με υπολογιστή, μεγάλη αποσπώμενη πρόσοψη στην οποία βλέπουμε και στέλνουμε τα μηνύματα και όχι μόνο, σύνδεση με GPS του εμπορίου και πολλά άλλα καλούδια τα οποία το ανέβασαν σε εκτίμηση (και αγορές ) από τους συναδέλφους παγκόσμια!! Ακόμα και τώρα μετά από τόσα χρόνια λειτουργίας, (και ταλαιπωριών) το πρώτο-πρώτο μου D700 συνεχίζει να υπηρετεί τον σκοπό για τον οποίο κατασκευάστηκε.. Συνδεμένο με έναν φίλο απ’ τα παλιά (ένα laptop της Dell) εδώ και 2,5 χρόνια, ενημερώνει ακατάπαυστα, σε 24ωρη βάση, την ραδιοερασιτεχνική κοινότητα (και όχι μόνο) για τις μετεωρολογικές συνθήκες στην Νάουσα με το διακριτικό SV2LLJ-2.
Είναι η δική μου συνεισφορά, το δικό μου ευχαριστώ, το δικό μου payback, σ’ αυτούς τους ανθρώπους που ξέρουν να προσφέρουν αγόγγυστα, τόσα και τόσα χρόνια, έργο και γνώση στο κοινωνικό σύνολο με πολλούς και διάφορους τρόπους…
Όμως το πλήρωμα του χρόνου για τον παλιόφιλο έφτασε κάποτε ,και αντικαταστάθηκε από την μαμά Kenwood ,με το καινούργιο –τότε- μοντέλο της ,το TM-D710, το οποίο πήρε την θέση του και στο δικό μου όχημα.. Όχι.. όχι ΔΕΝ αντικατέστησα τον παλιόφιλο, αλλά τον έβαλα μαζί με τον νέο –και ωραίο-,και αντικατέστησα το ταλαίπωρο Yaesu 7800 το οποίο συντρόφευε το D700 για πολύ καιρό. Δεν μου έφταναν όλα αυτά ,πρόσθεσα, τότε, και το F7 της Kenwood επίσης για να κάνω τουλάχιστον, ακρόαση στα βραχέα.. Στο Greek Net συνήθως. Παλιότερα, βέβαια, είχανε φτάσει στα αυτιά μου κάτι κουβέντες για το Dstar…..
Άρχισα να το ψάχνω το θέμα… Μονοπώλιο μυρίστηκα… άσε να δούμε τι θα γίνει… και βλέπουμε… είπα, Αλλά το ψάξιμο, ψάξιμο και το διάβασμα, διάβασμα…. Ακόμα και σήμερα υπάρχουν σοβαρές φωνές αντίθεσης με το μονοπώλιο της ICOM στο Dstar και πολύ αξιόλογες προσπάθειες (πολλές φορές με μεγάλη επιτυχία) ξένων συναδέλφων να δημιουργήσουνε εναλλακτικά συστήματα, αλλά… Άλλος ο ναύτης και άλλος ο καντηλανάφτης!!!!! Πήρε και μια δωρεά η ΕΕΡ από το Ίδρυμα Λάτση για να στήσει το πρώτο δίκτυο Dstar στην Ελλάδα …Άρχισα να το σκέφτομαι σοβαρότερα…. Αλλά τα οικονομικά αντιδρούσανε ακόμα σοβαρότερα….. Πανάκριβα τα ρημάδια…. Απλησίαστα…. Τέλος πάντων βολευόμουνα με το διάβασμα αλλά άρχισα να διαβάζω και κανένα manual (π.χ. Ε91 φορητό!!!) πώς δουλεύει, τι κάνει, ΠΩΣ το κάνει (κυρίως αυτό!!)… Το πολύ το μάνι-μάνι κάνει το παιδί ΧΑΡΜΑΝΙ !!!! (Λέει –και πολύ σοφά- η παροιμία ) Εν τω μεταξύ το 710 άρχισε να παρουσιάζει προβλήματα ,έντονα –όπως και σε πολλούς άλλους συναδέλφους- αλλά όχι με τα φίλτρα, αλλά με αποπρογραμματισμό!!!!! (όπως λέμε αποπροσανατολισμό!!!!!). Στα καλά του καθουμένου μπερδευότανε και έπρεπε να γίνει total reset και ξανά παραμετροποίηση στο APRS για να συνεχίσει να δουλεύει!!!! Αυτό γινότανε στην αρχή μια φορά στον μήνα και όσο πέρναγε ο καιρός πολλαπλασιαζότανε το κακό!!!! Τελευταία ήθελε reset μέχρι και 5 φορές μέσα στην ίδια μέρα!!!!! ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ ΣΑΣ ΛΕΩ!!!!! Και δεν είχα και τον Θωμά μαζί μου!!!! Τον SV1PII/Επταπύργιο !!!Έχει ειδικότητα στα reset το ΣΠΑΝΙΟ ΕΙΔΟΣ !!!! Πόσες φορές είπα να το «σιδερώσω» κάτω απ’ το διαφορικό!!!! Αλλά όλο και την πήδαγε!! Αφού έφτασα να προγραμματίζω οδηγώντας!!!!! Σοβαρά!!! Κατάντησε ΚΟΥΡΑΣΤΙΚΟ!! Και δεν υπάρχει πιο κακό πράμα από το να σε κουράζει το χόμπι σου!!!! Φτάνεις να τα παρατήσεις!!! Κάντε υπομονή και θα δείτε γιατί δεν έφτασα ως εκεί!!!
Πέρσι, λοιπόν, την Άνοιξη, ήρθε στην Θεσσαλονίκη ο Γιώργος SW1MNO οικογενειακώς για επίσκεψη στον γιό τους και είχαμε την ευκαιρία να ανταμώσουμε με την παρέα (υπάρχει παλιότερη ανάρτηση για αυτήν την συνάντηση). Εκεί μεταξύ τσίπουρου , μπουζουκιού και συζητήσεων, επεξεργάστηκα ΚΑΛΑ το Ε92 !!! Μίλησα και στον SV2F της Θεσσαλονίκης με κα ‘να-δυό φίλους!!!.... Αυτό ήτανε…. Την άρπαξα την «φόλα»…. «Τζαμάτη», ολοκάθαρη διαμόρφωση «από άλλο πλανήτη» αλλά, « η ICOM τιμή δεν έχει και χαρά σ’ όποιον ΤΑ ΕΧΕΙ»!!!
Όμως ο « Διάολος έχει πολλά ποδάρια»!!! Άμα είναι να σου την κάτσει.. Θα στην κάτσει!!! Ο Γιώργης λοιπόν, το καλοκαίρι πού πήγανε Αλόννησο, μου έστειλε το Ε91 το «παλιό» ( «παλιό» τρόπος του λέγειν) του, για παραπέρα ψάξιμο και «μελέτη»!!! Τι να μελετήσω ο καημένος !!!Αυτά που μελέταγα τόσον καιρό !! Κάνω λοιπόν registration στο SV1U της Αθήνας για τα περαιτέρω… και ΠΟΥ πάω και πέφτω; Administrator είναι ο SV1EDZ ο Δημήτρης!!! Καλός φίλος «απ’ τα παλιά», από τότε που έτρεχε και έστηνε τους αναμεταδότες της ΕΕΡ, ανά την Επικράτεια!!!! «-Και ΕΣΥ ΕΔΩ;- Και εγώ εδώ φίλε!! -Πώς και έτσι; -Το, και το, και το, και είδα φώς και μπήκα, που λες!!! -Άντε Καλορίζικος !!!! -Μερσί και τα δέοντα στο σπίτι κλπ κλπ !!!! -Και πού ’σε!! ΜΗ ΧΑΝΟΜΑΣΤΕ!!!!» Και δεν χαθήκαμε (ακόμα!!) Και μου φύλαξε «το καλό του» το E2820 (μεταχειρισμένο απ’ τα χεράκια του!!) μέχρι το Ham fest της Λάρισας όπου και το παρέλαβα, και από τότε κάθισε στην θέση του παλιού, καλού μας φίλου του D700 !!!! Και μπήκα και εγώ στη ευγενή συνομοταξία των χρηστών Dstar!!! Στο «καινούργιο» ψηφιακό mode (όπως το αναφέρω σε παλιότερη ανάρτηση!!) Το δε Ε91 πέρασε στα χέρια του αδερφού μου του Χρήστου SW1EJJ «ΔΙΆ ΤΑ ΠΕΡΑΙΤΈΡΩ!!» (και έγινε και ο Χρήστος Dstarίτης!!)
Τέρμα ,είπα, αυτό ήτανε. Tώρα θα με χωρίσει το πρόσωπο!!! Δεν την γλυτώνω με τίποτα!! Να όμως που ο Καλός Θεός των Ραδιοερασιτεχνών σκανάριζε ,φαίνεται, εκείνη την ώρα και το άκουσε!!! Και όλως περιέργως –μέχρι στιγμής-την γλύτωσα!!! (Ως πότε ‘όμως;)
Πριν το Ham fest της Λάρισας, δημοσίευσε το περιοδικό ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ, ένα άρθρο για το 350 της Yaesu.Είχα ακούσει, βέβαια,-και είχα διαβάσει κριτικές στο Internet-για το καινούργιο μοντέλο της… Καινούργιο πράμα στην πιάτσα!! Σχόλια στον αέρα!! Πράματα , θάματα!! Χαμός!! Ο DR μάζευε μπροστάντζες από τους «χαπακωμένους Yaesάκηδες» και εγώ κατέβαζα ΤΑ manual (Δύο έχει!! Ένα για τις γενικές λειτουργίες και ένα για τις λειτουργίες APRS!!) απ’ το site της Yaesu και…..RTFM !!! Read The Fuckin’ Manual!!!! Παλιά συνήθεια!! Δεν κόβεται!!!
Μωρ’ τιν’ τούτο!!! Νααα ένα display!! (με το συμπάθιο!! ) Νααα κάτι ψηφία !!! ( ότι πρέπει για ‘μας πού’ χουμε καμένη την χαμηλή σκάλα!!! ). Άλλα ολοκληρωμένα στην πρόσοψη στο aprs modem!!Δεν μπορεί!! Λες να κάνει και η Yaesu τα ίδια με την Kenwood; Θες να έχει και αυτό τα ίδια προβλήματα με το 710; Άντε να δούμε!!! Αυτοί που θα τα «χώσουνε» στη Yaesu θα μας πουν… Θα μάθουμε... (και πρέπει να «χώσουνε» και ΠΟΛΛΑ!!! ).
Πού πάς κι έρχεσαι!! Δεν έλεγα καλύτερα, να μου πέσει το Λαχείο!!! Και με παίρνει τηλέφωνο ο καλός μου φίλος ( και ΔΙΣ συνάδελφος!!) ο Γιώργης απ’ την Ιτέα SV3MSK !! -Έλα Γιάνναρε!! Τι κάνεις;-Καλά Γιώργη!! Προπονούμαι για τις Γυμναστικές Επιδείξεις!!! (ξεφόρτωνα εκείνη την ώρα!!) -Έλα! κόφ’ την πλάκα!! Τι ξέρεις για το καινούργιο; Άκουσες τίποτα;-Ποιο Γιώργη; -Για το 350 το Yaesu!! –Ααα!. Μάλιστα!! Όχι ρε Γιώργο ,μόνο κάτι στίγματα έχω δει από κάτι γνωστά παιδιά στη Σαλονίκη. Να τους ρωτήσω ,και να σου πω!! Και δε μου λες!! Τι έγινε το 710;-Τωωωρα!! το ‘δωσα!! Και πήρα το 350!! –Άντε μεγιά και καλομίλητο!!! (Η πιο όμορφη ραδιοερασιτεχνική ευχή πού άκουσα ποτέ μου!! Παλιά όταν ξεκίναγα έτσι με ευχήθηκε ένας ΚΑΛΟΣ ΦΙΛΟΣ Ο SV2GJT ο Νίκος από την Βέροια!!) -Τι λέει; καλό; (άκου ερώτηση!!) –Ρε φίλε! Τι να σου πω!! πολύ καλό!! Ακούει πολύ καλά και βγάζει μια διαμόρφωση!! Κάτσε καλά!! ΣΤΕΡΕΟ!!! (το ‘λεγε και το εννοούσε!!) –Να σου πω ρε Γιάννη! Μήπως μπορείς να με βοηθήσεις να το προγραμματίσουμε να «παίζει» APRS;
Ωπα!! Μπήκαμε στο κυρίως πιάτο!! –Να σου πω ρε φίλε!! Δεν μπορεί να έχει η YAESU άλλη ορολογία!! Το APRS έχει παγκοσμίως και σε όλα σχεδόν τα συστήματα, την ίδια ορολογία!! Δεν θα το αναφέρει «έτσι», θα το αναφέρει «κάπως έτσι». Πάντως ΣΤΟ MANUAL ΠΟΥ ΜΕΛΕΤΗΣΑ δεν είδα τίποτε περίεργο!!! –Θα το κάνουμε;-Ναι ρε! σου λέω! Βάλε μονάδες στο what’s up και πάρε ‘με!
Και με πήρε!! Και σε κα’να μισάωρο η αριστερή μπάντα του 350 τραγούδαγε ΑΧ25!!! Και μου στέλνει και μηνύματα στο δικό μου!!!! (Όταν το «βλέπει» ,κανένα digi !! στα βουνά και τα λαγκάδια που κυκλοφορεί !!! ) ΜΕ ΓΙΑ ΣΟΥ ΡΕ ΓΙΩΡΓΑΡΕ!!! ΚΑΛΑ ΓΟΥΣΤΑ!!!
Με πήρε το ξημέρωμα Πέντε παρά τέταρτο η ώρα και ακόμα γράφω!!! Λοιπόν !! Πάω να την πέσω και συνεχίζω το πρωί. Θα σας πω για τον Τάσο !! Να σώσω το κείμενο στο Word!! Οκ!! Καληνύχτα!! Καλή αυριανή!! 73 !!!
Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2011 ώρα 11 πρωινή…
Άλλο πράμα να οδηγάει άλλος και εσύ να ταξιδεύεις. Ο καιρός λάδι αυτήν την φορά!! Όλη τη νύχτα βάραγε και να τώρα, που περνάμε τις Αλβανικές ακτές!!! Πάμε για καφέ και βλέπουμε!!! Και πάνω στον καφέ θυμήθηκα τον Τάσο !!!!
SW7OPV από την Αριδαία, το όνομα Αναστάσης. Λεωφορείο στο ΚΤΕΛ Πέλλας (και τι λεωφορείο!! ) Άρρωστος Mercedάκιας ο Τάσος!! Στην πέννα έχει το εργαλείο!! Έχουν να λένε τα καλύτερα στο σινάφι!! Ευγενικότατος, εξυπηρετικότατος και όλα τα σε –ότατος. ΚΑΛΟ ΠΑΙΔΙ!! (Πάνω απ’ όλα!!) Τον άκουγα στον «αέρα» αλλά δεν γνωριζόμασταν.. «εκ του σύνεγγυς». Μιλήσαμε και κα ‘ να δύο φορές στο R6… Αυτό ήταν όλο!!
Μια μέρα καθώς επέστρεφα στην Σαλονίκη από περιοχή 7 μιλάγαμε με τον Δημήτρη τον SV7LNG και έδειξε ακαδημαϊκό ενδιαφέρον για το Dstar. « -Πώς και έτσι Δημητρό; έχεις σκοπό να πάρεις κανένα Icom ;-Όχι –προς το παρόν- μου λέει, αλλά ένας φίλος και συνάδελφος πήρε το 2820 για να κάνει aprs και για αυτό σε ρωτάω!!!- ΜΝΗΣΘΗΤΙ ΜΟΥ ΚΥΡΙΕ !! ΟΧΙ ρε Μήτσο το 2820 ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ APRS !!(εκτός ,βέβαια από μια δυνατότητα που έχει το ΣΥΣΤΗΜΑ να απεικονίζεται ο σταθμός Dstar στο APRS).Τον δουλέψανε τον άνθρωπο οι κουφάλες να του τα πάρουνε!!! Κάπου εκεί έμεινε η κουβέντα, γιατί βγήκα εκτός εμβέλειας του link που μιλάγαμε, και σε λίγο, ντρίνννν το κινητό!!! –Έλα, φίλε, άκου να σου πω!! Πρόκειται για ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΦΙΛΟ ΚΑΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ!! Του είπαμε, τόσες φορές –με τον Πέτρο τον SW7LFP, να σε πάρει τηλέφωνο να τον βοηθήσεις ΑΛΛΑ ΝΤΡΕΠΕΤΑΙ –λέει- γιατί δεν γνωριζόσαστε!!!! (Χριστέ κι Απόστολε!! Θαρρείς και θα αρραβωνιαζόμασταν!!) Και του είπα. Πάρε τον Γιάννη τηλέφωνο και πες του ότι είσαι φίλος μου, αλλά και του Πετρή, και άμα τυχόν σου πει , μα -μού ,ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΕ ΒΟΗΘΗΣΕΙ, τότε θα δούμε τι θα κάνουμε!!! -Ξέρει, σίγουρα; -ΞΕΡΕΙ!!! –Καλά!! Και έμεινε εκεί η κουβέντα…-Δημητρό , πες του να με πάρει τηλέφωνο να του πω τι να κάνει, και βλέπουμε!! Οk;-Ok Γιάννη μου!!! Όλα καλά!! 73 και καλές στράτες!!!! ( οι «άρρωστοι» ραδιοερασιτέχνες χαιρετιζόμαστε με 73 ακόμα και στο 900!!).
Ένα μεγάλο παράπονο που –ακόμα- έχω είναι, ότι, όταν ξεκινήσαμε (με τον κουμπάρο μου τον Λάκη SV2LLQ) «επίσημα» το χόμπι, αδειούχοι πλέον, (μετά από τόσα χρόνια ανεπιτυχών προσπαθειών, λόγω των εργασιών μας), πολύ ελάχιστοι, παλιότεροι ραδιοερασιτέχνες, είχανε την «ευγενή καλοσύνη», να μας βοηθήσουν και να μας δείξουν κάποια πράματα, πάνω στο Ραδιοερασιτεχνισμό. Να μας «ανοίξουν τα μάτια» βρ’ αδερφέ!!! Ορισμένοι ,απ’ αυτούς δε, μας μπέρδευαν περισσότερο και μας οδηγούσαν σε λάθος κινήσεις και συμπεράσματα και εν κατακλείδι, σε τζάμπα έξοδα και κόπους!! Ευτυχώς, τις πιο πολλές φορές, μας γλύτωνε, το ανεξάντλητο ταλέντο, του Λάκη, στην Ραδιοηλεκτρολογία (τέτοιο πηγαίο ταλέντο δεν έχει ξαναγεννηθεί ακόμα!) και το δικό μου κόλλημα με το …. Διάβασμα!!!!!! RTFM !!!!! Έτσι λοιπόν, το έχω δηλώσει δημόσια και κατ’ επανάληψη, ότι. ΟΠΟΙΟΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΟΤΙ ΓΝΩΡΙΖΩ,ΣΙΓΟΥΡΑ, ΘΑ ΤΗΝ ΕΧΕΙ !!!!ΟΠΟΙΑ ΩΡΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ-ΚΑΙ ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΣΤΙΣ 4 ΤΑ ΞΗΜΕΡΩΜΑΤΑ!!!!ΑΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΟΝ ΒΟΗΘΗΣΩ,ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΩ-ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ-ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΜΟΥ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΗ!!!ΑΝ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΘΑ ΤΟ ΠΩ ΕΥΘΑΡΣΩΣ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΑ!!! ΘΑ ΨΑΞΩ –ΟΜΩΣ- ΝΑ ΒΡΩ ΠΟΙΟΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ,ΤΟ ΘΕΜΑ,ΓΙΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΘΕΙ Ο ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ!!! ΟΧΙ ΚΟΥΤΟΠΟΝΗΡΙΕΣ!!!ΟΤΙ ΞΕΡΩ-ΞΕΡΩ, ΟΤΙ ΔΕΝ ΞΕΡΩ-ΔΕΝ ΞΕΡΩ!! ΜΗ ΒΑΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ!!! ΣΤΟ ΚΑΤΩ-ΚΑΤΩ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ…
« ΔΩΡΕΑΝ ΕΛΑΒΑΤΕ..ΔΩΡΕΑΝ ΔΩΤΕ!!!!» Όπως μας λέει και το Ευαγγέλιο. Έτσι δεν είναι Πατέρα Διονύσιε;
Καμιά βδομάδα έκανε να με πάρει τηλέφωνο ο Τάσος αλλά, πήρε… Και του εξήγησα κάποια πράγματα για το Dstar και το APRS.Ένα μικρό σεμινάριο δια τηλεφώνου!!! Κάτσαμε και κα’να δίωρο στο τηλέφωνο και παραμετροποιήσαμε το 2820 για το σύστημα Dstar,τον έκανα και Registration στον SV1U,όλα καλά.. Βγήκε και ο Τασούλης στον αέρα Dstar!!! Ψηφιακός κινητός σταθμός!!! SW7OPV ANASTASIS ARIDEA 73!!!! Τέλεια!!! Μες’ την τρελή χαρά, με παίρνει τηλέφωνο την άλλη μέρα το πρωί.. -Με βλέπει ο Γκόλφης (SV7LNG) στο APRS !!! -Ρε φίλε.. Γι αυτό δεν παιδευόμασταν εχθές όλο το βράδυ; Ήμουνα και στην Αθήνα.. Κάνω σύνδεση με την Θεσσαλονίκη …και μιλάμε κιόλας!!!! Όλα κανονικά!!! Το μήνυμα έτρεχε από κάτω… Το διακριτικό.. Ζόρικα… Μια ομορφιά!! Βγήκαν και ο Άρης (SV2GQN Administrator του SV2F) από Θεσσαλονίκη και ο Ανδρέας (SV2HNL) τα είπαμε λίγο, αλλά πρώτα η δουλειά!!! Έπρεπε να διακόψω….
Μετά από μέρες (ενδιαμέσως όμως, λέγαμε τα νέα μας κλπ.. ) μου το σκάει το παραμύθι!! –Ξέρεις φίλε, αποφάσισα να πάρω ΚΑΙ το 710 για να «παίζω» και κανονικά APRS !! Μηνύματα κλπ !!! ΤΩΡΑ ΤΙ ΤΟΥ ΛΕΣ !! Α! ρε Γκόλφη!! Λαμπάδα που μου άναψες!! Όμως δικαίωμα ,αναφαίρετο, του καθενός είναι, να κάνη ότι καταλαβαίνει καλύτερα. Εμείς μπορούμε ,μόνο, να λέμε την γνώμη μας και τίποτα παραπάνω!! ΚΑΙ ΝΑ ΒΟΗΘΑΜΕ !! ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΚΑΝΑ!! Του πρότεινα απλά να εξετάσει και το ενδεχόμενο του 350… Καινούργιο μοντέλο είναι, νέο αίμα, Καλό φαίνεται ( μέχρι στιγμής δεν ακούστηκε κανένα πρόβλημα) αλλά ΑΚΡΙΒΟ!!! ( θα μου πείτε τώρα.. Και τι έμεινε φτηνό στις μέρες μας!!). Και με άκουσε!! Και πήγε και το παρήγγειλε!! Το τρελλοκομείο!!!! Άντε πάλι φτού κι απ’ την αρχή παραμετροποίηση το 350.. Με τις ώρες πάλι στα τηλέφωνα… Αλλά τα καταφέραμε !!!! (για ακόμα μία φορά!!) Ίσως ο πιο μοντέρνος κινητός ψηφιακός σταθμός αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα!!! SW7OPV-14 ANASTASIS ARIDAIA-THE DIGITAL BUS 73!! Περήφανα beacons στο APRS από την Πέλλα, την καρδιά της Μακεδονίας μας !!! (όπως θα έλεγε και ο Γιώργης ο Πρόεδρος των Σερρών ο SV7BZF)…Αλλά και απ’ την άλλη μεριά στο Dstar SW7OPV DSTAR 73!!! ΜΕ ΓΙΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΣΕΝΑ ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΗ !! ΧΑΛΑΛΙ ΤΟΥΣ ΚΟΠΟΥΣ !! ΚΑΛΟΜΙΛΗΤΑ !!
Εδώ να πω ακόμα ένα ευχαριστώ στους δύο Γιώργηδες. Από την Θεσσαλονίκη τον SV2HPI και ασήν Καλαμαρίαν τεμέτερον τον παιδάν τον SV2BRA (Γιώργο , α πέρατς και έρχουμες έναν βραδήν σήν Καλαμαρίαν για να εγνωρίουμες!!!) Οι οποίοι με βοήθησαν (και μάλιστα ο Γιώργος ο SV2BRA περισσότερο) στο σετάρισμα του path.Τελικά το 350 έχει κάποιες ιδιαιτερότητες στις ρυθμίσεις του path τις οποίες ,αν δεν το έχεις πάρει στα χέρια σου το μηχάνημα, όσο και να διαβάσεις το manual ΔΕΝ ΤΙΣ ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΧΑΜΠΑΡΙ !! (Oπως και να το κάνουμε ,ΕΙΝΑΙ διαφορετικό από το Kenwood!!)
Μια χαρά περνάμε ε; Το καράβι κοντεύει να βγει στην Πάτρα και εγώ ακόμα γράφω!!! Και δεν έφτασα στο προκείμενο!!! Πώς έκανα ΕΓΩ στο δικό μου όχημα την ΓΕΝΙΚΗ ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ!!
Το ανάφερα και προηγουμένως ότι, βαρέθηκα κάθε- τρείς -και –μία να προγραμματίζω (εν κινήσει!! ) το 710 !! Όταν παρέλαβε ο Τάσος το 350, μετά από κα΄να δύο -τρείς μέρες πήρα τηλέφωνο στον καλό -μου -φίλο -απ’ -τα –παλιά Δημήτρη Καράογλου ( τον οποίο γνωρίζω από τότε που ήταν τεχνικός στο Diman Electronics!!!Παλιές ιστορίες!! ) Είχαμε και κάτι πρόσφατες δοσοληψίες μ’αυτόν ( μου έφερε την R8 για την βάση στο σπίτι ,για τα βραχέα!! Κάτι σέρβις στα μηχανήματα, κάτι κεραίες mobile,μας έκανε και καλή τιμή για τον Τάσο για το 350…) και ΠΑΙΡΝΩ ΤΗΛΕΦΩΝΟ!!
-Για σου Δημήτρη!!! – Καλώς τον Γιάννη!! Τι έγινε; πώς πάει το 350 που πήρε ο φίλος σου ο Τάσος; -Καλά ρε Μήτσο!! Μια χαρά!! Παίζει πολύ καλά!! ( ακούω τώρα την Λίτσα να μιλάει στο τηλέφωνο με άλλους πελάτες και εγώ χα –χα- χα με τον Δημήτρη!!!) –Δε μου λες ρε φίλε ! έχεις κανένα τέτοιο ίδιο ή τα ξεπούλησες; (Σιωπή!! Τον ακούω που γυρίζει και κοιτάει πίσω του στο ράφι) –Έχω ένα μηχάνημα στο ράφι που γράφει το διακριτικό σου!!! ΕΛΑ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΕΙΣ!!! Τι του λες τώρα!!! Να τον ρωτήσεις πόσο θα στο δώσει; Πώς και πότε θα το πάρεις; Εγώ τώρα κατεβαίνω Θήβα!! Πότε να ξεφορτώσω, πότε να φορτώσω και πότε να ανέβω Θεσσαλονίκη (και να πάω και στη Μαρτίου να πάρω το ΕΡΓΑΛΕΙΟ!! ) Εδώ, εμάς, μας λείπουν οι 99 για να συμπληρώσουμε ένα κατοστάρικο (που έλεγε και ο Φέρμας!!) Άντε να δούμε ΠΩΣ θα το πληρώσουμε!!!! -Ναι ,αλλά, ρε φίλε, θα ήθελα και το τάδε και το δείνα ( και του κατεβάζω ΟΛΗ ΤΗΝ ΛΙΣΤΑ ΤΩΝ ΕΞΤΡΑ του 350!! όλα τα ’χε η Μαριορή ο φερετζές της έλειπε!!) –Όλα αυτά; -Ναι, όλα, εκτός της Γιαπωνέζα!! ,και μην ξεχάσεις και το Bluetooth μικρόφωνο!! (και με δουλεύανε μετά ο Πέτρος με το σπάνιο είδος!! Σαν τον Ρουβά είσαι μ’αυτό!!!! Κοίτα τι μπορείς να πάθεις στα καλά-καθούμενα!!) –Ρε ‘σύ Γιάννη αυτά ανεβάζουν πολύ το κοντρόλ!! –Δε βαριέσαι Μήτσο!! Μια ψυχή θα βγει-που- θα βγει!! Ας βγει ευχαριστημένη!!! Α! και πού ‘σε!! Βάλε μου και δυό κεραίες καινούργιες!!-Οκ!! Έφερα τις 770 που συζητάγαμε τότες!! Να τις βάλω;-Να τις βάλει!!!! (που λέει και στη διαφήμιση!!)-Πότε θα έρθεις να τα πάρεις; Αύριο τα πράγματα θα είναι εδώ!!!-Εδώ τα χαλάμε!!!-Άσε να δώ και θα σου πω Δημήτρη, γιατί, ΑΝ κάνω πως μπαίνω με το φορτηγό στη Μαρτίου, θα με φέρνεις τσιγάρα στα Διαβατά για κανένα 5χρονο!!! –Έγινε φίλε, καλό ταξίδι!!!-Μερσί Μήτσο και σε άλλα με υγεία!!
Τηλέφωνο στον Πέτρο!!! –Έλα φίλε!! Καλησπέρες! Τι γίνεται;-Μια χαρά!!γύρισα από το κυνήγι λιώμα,πήγα άλλαξα μια βρύση στη πεθερά μου που έσταζε, καθάρισα τα «αγόρια μου!!», τα τάισα, πήγα την μεγάλη φροντιστήριο και την μικρή Τεκβοντο,και μόλις έκατσα λίγο να φάω!! – Η Τασούλα καλά; -Στο Ιατρείο!! έχει ραντεβού σήμερα! -Α! Μάλιστα! Δε μου λες! Αύριο το απόγευμα, δουλεύεις ή έχεις ρεπό;-Πρωινός είμαι Γιάννη.Γιατί;-Μπορείς να πάς μέχρι τον Καράογλου να πάρεις κάτι πράγματα να μου τα φέρεις στη Σινδο;-Τι πράγματα; καμιά κεραία παρήγγειλες;-Ρε τρελλοκομείο μπορείς ή όχι; -Μπορώ!! Αλλά μετά τις 5 γιατί έχω να κουρέψω το γκαζόν!!!ΑΝΑΣΤΑΣΗ!!!
Εδώ τα παρατάω!!!! Πρέπει να κατέβω απ’ το καράβι!! Δεν με παίρνει άλλο!!! Θα με πετάξουνε οι επίκουροι, έξω με τις κλωτσιές!!! Θα να συνεχίσω άλλη μέρα!!( άντε να βρούμε άλλη τέτοια ευκαιρία!!!) 73 και στο επαναγράφειν!!!!
Είπαμε να κάνουμε διάλειμμα και να γράψουμε αργότερα, αλλά ΟΧΙ ΚΑΙ ΕΤΣΙ!!!!!! Το παρακάναμε αυτή τη φορά!!!! Σχεδόν ένας μήνας πέρασε και δεν μπόρεσα να βρω χρόνο να γράψω δυό γραμμές!!! Πολύ πίεση ρε παιδιά!! Τέλος πάντων….
Πάει ο Πέτρος (νά’ναι καλά το παλικάρι!!) λοιπόν στον Καράογλου το απόγευμα και παίρνει τα ¨πράμματα¨ και με καλεί στο «πανελλαδικό»-Έλα ,φίλε, τα πήρα!!!! –Να’σαι καλά ρε Πέτρο!!! Μερσί!!-Πότε να τα φέρω στη Σίνδο;-Ξέρω και εγώ; Άσε να ανέβω μια φορά και βλέπουμε….-Αύριο είμαι 7-3 το πρωί.. Να στα φέρω ΠΗΓΑΙΝΟΝΤΑΣ ΓΙΑ QRL? (Αυτό σημαίνει κατά τις 5+30 το πρωί!!!)-Άντε ,καλά, φέρτα να πιούμε και καφέ και μετά πάς για δουλειά!! Ακούει το «σπάνιο είδος» ο Θωμάς την συζήτηση!!! –Διακοπή!! Ο ΡΙΙ κάθετος Επταπύργιο!!!-Ρε καλώς τον Θωμά!! Τι έχουμε;- Δε μου λέτε, εσείς οι δυό μόνοι σας θα πάρετε τον καφέ σας αύριο πρωί; (Μεγάλο κενό)…-Άμα γουστάρεις ,έλα και σύ να γίνουμε πολλές ρε Θωμά!!! Και την άλλη μέρα ,μου κουβαλιούνται χαράματα στη Σίνδο οι δυό τους για τα καθέκαστα….Τώρα ,ΠΟΙΟΣ κοιμήθηκε εκείνο το βράδυ, θα σας γελάσω!!!! Εγώ πάντως,όχι !! Ετοίμαζα τις καινούργιες ανοξείδωτες βάσεις για τις κεραίες !!!
Έτσι λοιπόν έχουνε τα πράματα…… ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠ’ ΤΗΝ ΑΡΧΗ!!!! Τα μηχανήματα ξανατοποθετήθηκαν στο Digital Truck πάνω στο πάνελ που είχα φτιάξει παλιότερα, με δύο νέα τροφοδοτικά switching 24V/12V στα 23A από την RM. Ένα για το καθένα (για να έχουν «περιθώρια» γιατί τα παλιά 15άμπερα της LEM «τά’φτυσαν»). Τελείως διαφορετικές θέσεις τοποθέτησης οι προσόψεις. Αυτή τη φορά με βάσεις-βεντούζες στο παρμπρίζ [τις βρίσκουμε σχετικά εύκολα στα καταστήματα αξεσουάρ αυτοκινήτων (προοριζόμενες –κανονικά-για βάσεις κινητών ) ,αλλά και στους πλανόδιους πωλητές πάμφθηνα!!!] ακριβώς πάνω απ’ το ταμπλό των οργάνων, για πιο καλό έλεγχο (σας συστήνω την «κοντή». Το «πόδι» της έχει περίπου 10 εκατοστά μήκος και είναι πολύ σταθερή, με ελάχιστους κραδασμούς). Τα καινούργια σετ καλωδίων των αποσπώμενων προσόψεων, συνοδευόμενα από το καλώδιο του GPS του 2820, πήραν άλλες θέσεις και διαδρομές γύρω και κάτω απ’ το ταμπλό και καταλήγουν (οπωσδήποτε!!) στο πάνελ πίσω από την θέση του οδηγού και κάτω από το κρεβάτι!!!!
ΟΙ ΚΕΡΑΙΕΣ…ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ του κάθε mobile και στην προκειμένη περίπτωση του Digital Truck…Έχω ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΙ καμιά δεκαριά διαφόρων τύπων, δοκιμάζοντας τις αντοχές τους στα κλαδιά των δέντρων και τις χαμηλές γέφυρες!!!! Βλέπετε τα ταβάνια στα κουβούκλια των φορτηγών είναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΨΗΛΑ (γύρω στα 3,60-3,70 από το έδαφος συν τις αεροτομές!!) και όταν τοποθετούμε τις κεραίες « όπως πρέπει» έρχονται σε «στενές επαφές τρίτου τύπου» με όλα τα κλαδιά, χαμηλά καλώδια του ΟΤΕ , διαφημιστικά και εκλογικά πανό ,ΓΚΑΡΑΖ ΦΕΡΥΜΠΟΤ και ΧΑΜΗΛΕΣ ΓΕΦΥΡΕΣ. Ειδικά αυτές οι τελευταίες στην Ολλανδία (για παράδειγμα) στα υποθαλάσσια και υποποτάμια τούνελ στην περιοχή του Rotterdam ,ας πούμε, έχουν ύψος maximum 4,10 μέτρα. Οπότε…. Δεν μένει ΤΙΠΟΤΕ ΟΡΘΙΟ !!! Ούτε βέργες, ούτε τράπς, ούτε τίποτα!!! Για αυτό και εγώ αποφάσισα να δοκιμάσω άλλα σημεία στήριξης ¨πιο μετριοπαθή¨!!!. Βρήκα στο Ham fest της Λάρισας δυό βάσεις ανοξείδωτες «γωνία» για καθρέφτες φορτηγού (σαν των CB) αλλά 3 χιλιοστών πάχους. Κόψε –ράψε-τρύπησε, και τις έφερα στα μέτρα που ήθελα… Τις βίδωσα σε κάτι βάσεις για πλαϊνούς καθρέφτες που έχει η μάρκα , στο πάνω μέρος των παραθύρων, στις κάσες, πέρασα και καινούργιες καθόδους RG58/U mil.spec.(αυτό με την διπλή θωράκιση αλουμινίου) κομπλέ με βάσεις και κονέκτορες PL επάργυρους και βίδωσα τις καινούργιες κεραίες (επιτέλους!!).
NR770 HSP με ΔΥΟ ελατήρια. Το ένα στην βάση του whip και το δεύτερο, που είναι και πηνίο προσαρμογής, στην μέση. Άντε να δούμε τώρα τι θα κάνουν!!! Τι σήματα θα φέρουν!! Με την νέα τοποθέτηση χάσαμε σχεδόν ένα μέτρο ύψους και βάλε!!! Άραγε πώς θα συμπεριφερθούν; Θα τα πάνε καλά ή θα γίνουμε ρεζίλι!!! Ίδωμεν!! Το μόνο σίγουρο οριακό σημείο αναφοράς μου είναι η «ανάβαση» του Βελεστίνου προς Αθήνα στο παρκινγκ. Εκεί το 2820 με την 7900 έμπαινε στο R6 του Χορτιάτη με επιστροφή 3-4 μονάδες και διαμόρφωση χωρίς θόρυβο. Η καινούργια μου έφερε 1-2 και θόρυβο στη διαμόρφωση. Πάλι καλά!! Σετάρισα και το 350 και αυτό τα ίδια και λίγο χειρότερα. Με ζώσανε τα φίδια!! Στο APRS πάμε καλάααα… Πολύ καλά σε σχέση με το 710!!! Φτάνει –προς το παρόν- που δεν ξαναπρογραμματίζω κάθε τρείς και μία!!! Καλό δρόμο να’ χουμε και αύριο με το καλό βλέπουμε… Την άλλη μέρα έκανα «τράκα» το antenna analyzer του ΜΝΟ και η πρώτη μέτρηση έβγαλε και αποτέλεσμα… Οι κεραίες συντονίζουν χαμηλά. Στους 143.600MHz 1/1. Πολύ κάτω… Θέλουμε μήκος για να ανεβούμε!!! Πιάνω και τανύζω το μεσαίο ελατήριο αλλά ΠΟΥ ΝΑ ΕΡΘΗ !!! Ανοξείδωτο ατσάλι μού ‘θελες ε; Φάε τώρα στάσιμα!!! Την μεθεπόμενη πήγα για φόρτωμα σε ένα κονσερβοποιείο και στο μηχανουργείο κατάφερα να το τανύσω 2 εκατοστά περίπου ,χωρίς να το ζεστάνω και χάσει το ατσάλωμα. Η δοκιμή με το analyzer με επανέφερε στην πραγματικότητα!!! Ανεβήκαμε μεν, αλλά, πολύ λίγο…. Στην επιστροφή για Σαλονίκη σκέψεις και τηλέφωνα… Αποτέλεσμα μηδέν.. Ξανά απ’ την αρχή!! Εν πάση περιπτώσει βιδώνω στη θέση της την παλιά-καλή –και ταλαιπωρημένη 7900 και… ΙΔΩΜΕΝ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟ ΑΛΗΘΙΝΟΝ !!! Σφαίρα το 350 !!! Να παρ’ η οργή.. Όλα καλά. Να ξαναβάλω τις 7900 αλλά πάλι να έχω το νου μου συνέχεια στα ¨ψηλά εμπόδια¨!!! Δεν λέει !! Το επόμενο Σαββατοκύριακο στο σπίτι… RTFM!!! ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ.. Οι κεραίες αυτού του τύπου ΔΕΝ συντονίζονται από το whip αλλά από το πηνίο στην βάση!!! Αφού είναι με «μεσαία λήψη» !!! Άντε τώρα να κάνεις «εγχείρηση» στο πηνίο!!! Εντάξει, αναλυτή έχουμε. Από χρόνο δεν τα πάμε καλά !! Άσε καλύτερα να κάνω κόψε-ράψε με την κάθοδο και βλέπουμε….. Ναι.. αλλά στα 70 εκ; Εκεί καλούτσικα είμαστε!! Θές να φτιάξουν τα 2 μέτρα και να χαλάσουμε τις διπλωματικές μας σχέσεις με τα 70 εκ; Και το Dstar που ΟΛΟΙ οι επαναλήπτες είναι εκεί; Άλλο βάσανο και τούτο!!! Θα το σκεφτούμε εργαζόμενοι και βλέπουμε στο προσεχές μέλλον!!!
Τελικά δεν είναι και χάλια με τις 7900 !! Στο χάλι που είναι και «φέρνουν» 1,4/1 στα VHF και 1,6/1 στα UHF..Από το λιμάνι του Λαυρίου μπαίνω στο SV1U ,το Dstar του ΣΕΡ στην Αθήνα, οριακά μεν, αλλά μπαίνω και κάνω και ένα QSO με έναν Νορβηγό από το Oslo που έβγαινε με special call sign !! Και μου δίνει και 5-9 ο άνθρωπος !! Του ‘στειλα και QSL κάρτα (την καλή, την Κυριακάτικη!!) «εις ανάμνησιν του γεγονότος». Άλλο ΤΙΠΟΤΑ - ΜΑ – ΤΙΠΟΤΑ δεν περνάει στο λιμάνι μέσα!!! Πολύ «κουφό» σημείο!!! Γύρισα ΟΛΟ το μέρος και δεν περνάει τίποτα απολύτως ,εκτός του SV1U (και το Lavrio Traffic) !! Και αυτό με χίλια ζόρια!! Βγαίνεις απ’ το λιμάνι και ούτε στο χιλιόμετρο, πριν φτάσεις στα φανάρια της ΔΕΗ ΟΛΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ 9+ !!! R1, Πανελλαδικά, τα πάντα όλα!!!
Τέλος πάντων, λέω να ξαναγυρίσω στην παλιά μου αγάπη!! Την SG 7900 !! Να το παλέψουμε όμως λίγο ακόμα ε; Μην πάει τόσος κόπος τζάμπα και βερεσέ!! Στο κάτω – κάτω με τις καινούργιες ΔΕΝ ζεσταίνονται ούτε τα μηχανήματα ούτε τα τροφοδοτικά. Ούτε και με τις 7900 αλλά ας μη το κάνουμε και θέμα!!!
Για τα μηχανήματα τώρα τι να ‘πω !! Το 2820 έχει ΦΟΒΕΡΗ λήψη και πολύ καλή διαμόρφωση, έτσι μου λένε οι άλλοι που με ακούν!!! Πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και κλασική αποσπώμενη πρόσοψη με το μικρόφωνο να κουμπώνει στο «σώμα» του μηχανήματος. Το menu του είναι λίγο, άστα να πάνε, (κάποιος πρέπει να τους μιλήσει για την Nokia !! ) Για να σετάρης το Dstar πρέπει να πάς μια βόλτα σε καμιά 4-5 διαφορετικά υπομενού και ουαί και αλλοίμονο και σου ξεφύγει κανένα ψιλοσέτ !! Άντε μετά να βρεις πού έκανες το λάθος!!! Κατά τα άλλα είναι απλά ΥΠΕΡΟΧΟ και ΠΑΝΑΚΡΙΒΟ (σαν καινούργιο). Η γνώμη μου είναι, αν, ντε και καλά, θέλετε να ασχοληθείτε με το Dstar κοιτάξτε το καινούργιο το 880 !! Είναι μεν, μονής απεικόνισης αλλά κοστίζει σχεδόν τα μισά λεφτά από το 2820 …
Εδώ θα ανοίξω νέα παράγραφο για να πω ΔΥΟ λόγια στους σχεδιαστές του 350 !!
Αγαπητοί κύριοι… Φτιάξατε ένα μηχάνημα ανταγωνιστικότατο του 710 και μάλιστα πολλά χρόνια μπροστά!!!! ΤΙ ΤΟ ΘΕΛΑΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΡΗΜΑΔΙ ΤΟ ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ !!! ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΧΑΡΑΚΙΡΙ,ΕΚΤΕΛΈΣΤΕ ΠΑΡΑΥΤΑ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΣΚΕΦΤΗΚΕ NA ΤΟ ΒΑΛΗ ΚΑΙ Σ’ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ( ΕΚΤΟΣ ΑΠ’ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ)!!! ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ Σ’ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΥΠΕΡΟΧΟ ΜΗΧΑΝΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΣΙΧΑΙΝΕΣΑΙ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙΣ ΕΝΑ ΜΗΝΥΜΑ ΣΤΟ APRS !!! ΚΑΙ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΤΟΥ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑ.!! Ελάχιστα μεγαλύτερα κουμπιά στο touchpad και θα ήτανε το μηχάνημα ΑΝΑΦΟΡΑΣ σ’ αυτόν τον τομέα !! Στο κάτω – κάτω δεν κουβαλάμε όλοι οδοντογλυφίδες για να μπορούμε να πατάμε τα κεφάλια καρφίτσας που βάλατε εκεί !!! Δεν θα αναφερθώ παραπέρα στα πλεονεκτήματά του γιατί συγχύστηκα!!!! Αμάν !!! Κάντε ΚΑΤΙ ΤΕΛΟΣΠΑΝΤΩΝ !! Αντιγράψτε την Kenwood (που κι αυτή αντιγράφει άλλους!!) στην τελική, άμα δεν μπορείτε ΜΕΤΑ ΑΠΟ 10 ΧΡΟΝΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ να φτιάξετε ΕΝΑ ΠΙΟ ΕΥΧΡΗΣΤΟ ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ!!! Έστω και ελάχιστα μεγαλύτερο και λίγο βαρύτερο θα ήταν αποδεκτό!!! Ας είναι και extra !! Να δείτε που ΟΛΟΙ το extra θα προτιμούσαν!!! Ελπίζω μόνο να διαβάσει ο DR αυτό το κείμενο και να τους το μεταφέρει ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΕΝΝΟΩ !!! Είπα δεν θα γράψω τίποτε άλλο και το εννοώ!!
ΚΟΥΡΑΣΤΗΚΑ ΝΑ ΤΑΛΑΙΠΩΡΟΥΜΑΙ !!!!
ΣΕ ΑΛΛΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ !!!!
Στο επόμενο επεισόδιο θα σας γράψω το πώς τα φιλαράκια έκαναν τοποθετήσεις (και πατέντες) στα δικά τους mobile !!! ΚΑΙ ΜΕ ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ ΠΑΡΑΚΑΛΩ !!!!
ΚΑΛΗΜΕΡΕΣ 73ΚΑΛΕΣ ΣΤΡΑΤΕΣ ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΑ ΖΕΣΤΟΣ ΜΕΣΤΟΣ ΚΑΙ ΦΙΛΙΚΟΣ Ο ΛΟΓΟΣ ΣΟΥ.ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΜΙΑ ΧΑΡΗ .ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΣΟΥ ΜΕ ΤΟ BLUETOOTH TOY 350. SW7LFP.ΜΗ ΓΕΛΑΣ!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην άλλη μέρα έκανα «τράκα» το antenna analyzer του ΜΝΟ και η πρώτη μέτρηση έβγαλε και αποτέλεσμα… Οι κεραίες συντονίζουν χαμηλά. Στους 143.600MHz 1/1. Πολύ κάτω… Θέλουμε μήκος για να ανεβούμε!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιάννη μου το...
Γιάννη μου το analyser...
Γιάννη...
Γιατί είναι χαλασμένο, Γιάννη...
Γιάννη μου όπως και ο άνθρωπος που όσο μεγαλώνει, κοντένει, έτσι και η κεραίες!
Όσο ανεβαίνουν σε συχνότητα κοντένουν δεν μακρένουν!!!
Άν εσύ επιμήκυνες την κεραία και παρ' όλα αυτά τα στάσιμα έπεφταν, κάτι εκεί ήταν FUBAR!!! F*ck Up Beyong Any Recognition
Πιστεύω να σε δω στην Αθήνα ή στην Λάρρσσα φέτος!
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤάκη μου ,επιτέλους και κάποιος που πραγματικά ΔΙΑΒΑΖΕΙ αυτά που γράφω!!!(και αυτός είναι ο λόγος που "αραίωσα"τώρα τελευταία τα γραφόμενα!!)Μπορεί να είμαι βαρετός ,αλλά ρε φίλε όταν γράφεις κάτι και ΔΕΝ ΤΟΥ ΔΙΝΟΥΝ (ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ)ΤΗΝ ΔΕΟΥΣΑ ΠΡΟΣΟΧΗ,Ε,ΤΟΤΕ,ΜΗΝ ΓΡΑΦΕΙΣ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ!!Ζητώ συγνώμην ,αλλά,προκειμένου να γίνω ,και εγώ,φαιδρός και ποικίλης ύλης,...Άστο καλύτερα....
Sorry φίλε...Ένα hook ήτανε για να δώ τις αντιδράσεις...Ε,..Εσύ το έπιασες!!Βασικές γνώσεις περί κεραιών είναι,λέω,δεν μπορεί κάποιος θα το προσέξει το"λάθος"...Και όμως,ΔΕΝ....Τέλος πάντων,για ακόμα μία φορά να σε ευχαριστήσω για την ΠΡΟΣΟΧΗ σου παλλικάρι μου και ΝΑΙ ΚΑΙ ΕΓΩ ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΤΑ ΠΟΥΜΕ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ...(Μάλλον Αθηνα το βλέπω...)
Καλή Αντάμωση...
73 de SV2LLJ